Har du en fråga om att ansöka om Thailand Pass eller blev din ansökan kanske inte godkänd?
Det finns tre stycken officiella kanaler du kan göra av dig till avdelningen som hanterar alla frågor kring Thailand Pass
Mejla direkt till Thailand Pass
Om din registrering tar mer än 3–7 dagar eller om du har ett akut behov av att resa på grund av medicinsk/humanitär nödsituation, skicka ett e-postmeddelande till testgo@consular.go.th. För att hjälpa oss identifiera dina problem snabbt, vänligen inkludera följande information i ditt e-postmeddelande:
- Fullständiga namn
- Passnummer
- Ankomstdatum
- Orsak och bevis på nödsituation
Skicka inte flera mejl eftersom det skulle orsaka förseningar i behandlingen av din förfrågan. På grund av en stor mängd förfrågningar som har mottagits kanske de inte kan ge individuella svar.
Ring 24/7 Call Center för support om Thailand Pass
Är du i behov av en kontaktperson så kan du ringa:
- +66 2572 8442
- +66 6 5205 4247
- +66 6 5205 4248
- +66 6 5205 4249
Phuket Contact Center
Support för alla som ska resa direkt till Phuket:
Ring: +66 76 530220
E-post: thailandpass.hkt@gmail com
Ambassader & konsulat
En annan rekommendation är att vända sig till den thailändska ambassaden i Stockholm. Dessvärre kan de normalt inte göra så mycket de kommer att hänvisa dig till någon av ovanstående kontaktsätt.